Zawierucha 956

Strategiczna gra planszowa w klimacie średniowiecznym osadzona w realiach średniowiecza

Założenia

Tworząc "Zawieruchę" starałem się, aby powstała gra która będzie zarówno realistyczna w odtwarzaniu słowiańskich czasów z wczesnego średniowiecza, jak i będzie na tyle przjerzysta i intuicyjna, że opanowanie jej podstawowych zasad nie zajmie graczom więcej niż godzinę.

Na początku gry każdy z graczy wybiera plemię, którym będzie dowodził, a także losuje księcia. Do wyboru są Polanie, Pomorzanie, Mazowszanie, Ślężanie i Wiślanie. Każda tura gry to kolejny miesiąc, ze zróżnicowaną pogodą i modyfikatorami do ruchu, przychodów itd. Książę jest zarówno postacią, która porusza się po planszy i może brać udział w bitwach czy oblężeniach grodu, jak i osobowością, która wpływa globalnie na statystyki plemienia.

wojownik słowiański

Gra składa się zasadnioczo z trzech komponentów, które decydujną o ostetecznym zwycięstwie któregoś z plemion: taktywa wojskowa, dyplomacja, gospodarka. Jesli kilka zupełnie różnych możliwości zwycięstwa, tak więc agresywna polityka podboju nie koniecznie gwarantuje suchcesz w tej grze planszowej. Czasem triumf odnosi zręczny dyplomata (gra posiada unikatowy, bardzo ciekawy system dyplomacji), czasami sprawny gospodarz, który bogactwem swych ziem przyćmi rywali.

Średniowieczna strategiczna gra planszowa w klimacie słowiańskim

Strategiczna

System walk zbliżony jest do legendarnych gier Bellony takich jak "Grundwald 1410". Również mapa strategiczna oparta jest na heksach, jak w tym dawnych świetnych grach. Dużą rolę natomiast odgrywa tu zaplecze gospodarcze, które w trakcie wojny można np plądrować, powodując wyczepranie zasobów u wroga i w efekcie zwycięstwo w wojnie, mimo decydującego starcia w polu.

Średniowieczna strategiczna gra planszowa w klimacie słowiańskim

Średniowieczna

Autor od 15 lat zadodowo zajmuje się rekonstrukcją historyczną, co ma silne odzwierciedlenie w tej słowiańskiej grze planszowej. Sama mapa gry tworzona była przez dziesiątki godzin tak, aby maksymlanie wiernie odtworzyć topografię i rozmieszczenie grodów na terenach polskich we wczesnym średniowieczu. System gospodarczy, wydarzenia w grze oraz cechy postaci bezpośrednio nawiązują do słowiańskich korzeniu Polski.

Średniowieczna strategiczna gra planszowa w klimacie słowiańskim

Słowiańska

Połowa X wieku to czas, w którym chrześcijaństwo było jeszcze prawie nie znane na naszych ziemiach. Gracz ma możliwość przyjęcia innej wiary z rąk misjonarzy, lecz wiąże się to z pewnymi kosztami "społecznymi". Na mapie gry występują liczne miejsca kultu z czasów słowiańskich.

Średniowieczna strategiczna gra planszowa w klimacie słowiańskim

W skład gry wchodzi:

Mapa - wymiarów 80 x 80 cm, wiernie odwzorowująca ukształtowanie trenu, lokalizację grodów, rzek oraz bagien z czasów słowiańskich. Plansza podzielona jest na heksy, których jest ponad 2000! Samo tworzenie mapy do gry trwało miesiąc czasu i było konsultowane zarówno ze danymi źródłowymi jak i z ekspertami.

Jednostki - pięć plemion słowiańskich oraz oddziały najemne. W sumie prawie 300 żetonów, każdy z własną nazwą.

konny wojownik słowiański

Karty - kilkanaście kart postaci, kilkadziesiąt kart cech postaci, 16 kart pogody oraz liczne karty zdarzeń losowych.

Żetony - kilkaset żetonów waluty (skóry, srebro, sól, żelazo), budynków i ulepszeń.

Wszystkie te elementy otrzymujesz na kartach grubego kredowego papieru do własnoręcznego pocięcia.


gra planszowa gotowa do wysyłki